flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про порядок організації доступу до публічної інформації в Житомирському апеляційному суді

06 червня 2019, 14:52

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ Житомирського

апеляційного суду

№ 91 о/д від 04.06.2019 

   

ПОЛОЖЕННЯ

 

про порядок організації доступу до публічної інформації

в Житомирському апеляційному суді

 

  1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації в Житомирському апеляційному суді (далі – суд) відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI.

 1.2. Визначення понять:

 1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;

 2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення апеляційним судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;

 3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;

 4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;

 5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

 1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Конституції України, законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України.

 1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства в суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

 1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Житомирського апеляційного суду організовує і забезпечує керівник апарату суду.

 1.6. Житомирський апеляційний суд не є розпорядником інформації за запитами на інформацію:

- стосовно інформації інших органів влади України, інших державних міжнародних організацій, політичних партій;

- стосовно інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.

 1.7. Інформація, що стосується розгляду конкретної справи, надається лише учасникам судового процесу у відповідній справі. 

  1. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність Житомирського апеляційного суду 

  2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:

 1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);

 2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті суду;

 3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

 4) присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях в суді;

 5) надання інформації за запитами на інформацію.

 

 2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.

 2.3. Публічна інформація про діяльність  суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.

 Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в суді.

 Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном особами, відповідальними за забезпечення доступу до інформації. Список осіб та обсяг інформації, яку вони надають, розміщується та регулярно оновлюється на офіційному веб-сайті  суду офіційного  веб-порталу судової влади України.

 2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.

 Перелік відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.

 2.5. Відповідальними  за надання відомостей за запитами на інформацію, є особи, визначені згідно з резолюцією керівництва суду.

  1. Надання публічної інформації про діяльність  суду

3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується головним спеціалістом по зв’язках з засобами масової інформації апеляційного суду відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства».

 3.2. Відповідно до Інструкції з діловодства в апеляційному загальному суді (далі – Інструкції) головний спеціаліст по зв’язках з засобами масової інформації суду здійснює оприлюднення на веб-сайті суду інформації, підготовленої працівниками апарату суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті  суду підлягають:

 1) інформація про суд і його діяльність:

 – місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номери  телефонів, за якими надається  інформація  довідкового характеру з автоматизованої системи документообігу суду; про прийом громадян в суді, а також про рух судових справ, день, час і місце та стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату;

 – прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти Голови Житомирського апеляційного суду та його заступників, секретарів судових палат, керівника апарату Житомирського апеляційного суду та його заступників, а також начальників відділів Житомирського апеляційного суду;

 – розклад роботи та графік прийому громадян з питань, пов`язаних з організацією діяльності  суду;

 – наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-шостої категорії;

 – порядок звернення до Житомирського апеляційного суду учасників судового процесу;

 2)      правила внутрішнього трудового розпорядку суду;

 3)      інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;

 4)      інформація, пов’язана з розглядом судових справ в суді;

 5)      узагальнення судової практики і дані судової статистики;

 6)      дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;

 7)      відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;

 8)      банківські реквізити для сплати судового збору;

 9)      інші відомості про діяльність Житомирського апеляційного суду, які належать до публічної інформації.

 3.4. Судові рішення Житомирського апеляційного суду, що ухвалюються за результатами розгляду справ, розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».

 3.5. У приміщенні для прийому громадян на інформаційному стенді розміщуються:

 1) дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;

 2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в судових палатах Житомирського апеляційного суду;

 3) банківські реквізити для сплати судового збору; 

 4) зразок відповідної форми запиту на інформацію;

 5) порядок оскарження судових рішень до Житомирського апеляційного суду;

 6) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок пропуску до приміщень Житомирського апеляційного суду і залів судових засідань;

 7) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;

 8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.

 3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в Житомирському апеляційному суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.

  3.7. Запитувач має право звернутися до Житомирського апеляційного суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

  З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проектів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати в канцелярії суду або роздрукувати на офіційному веб-сайті суду (додатки              2 – 4 до цього Положення).

 Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації (працівник відділу), обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

 Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 2 до цього Положення).

  1. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

4.1. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним і може подаватись в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

4.2. Запит на інформацію має містити:

- ім'я (найменування) запитувача,  поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

У разі недотримання зазначених вимог, суд має право відмовити в  задоволенні запиту.

 

4.3. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються відповідальною особою суду в журналі реєстрації інформаційних запитів.

4.4. Для реєстрації запитів на інформацію на нижньому полі першого аркуша запиту праворуч або на іншому вільному від тексту місці запиту ставиться штамп суду. На відтиску штампа зазначається дата надходження запиту та його реєстраційний індекс.

 4.5. Після отримання та реєстрації запиту на інформацію відповідальна особа невідкладно передає його керівництву суду з позначкою  «Запит на інформацію».

 4.6. Згідно резолюції керівництва Житомирського апеляційного суду, відповідальна особа невідкладно передає інформаційний запит відповідальному виконавцю.

 Виконавець готує відповідь на запит на інформацію у термін не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. Відповідь на запит підписується особою, що надала відповідну резолюцію.

 4.7. Листування за запитами на інформацію зберігаються в окремій справі "Інформаційні запити" згідно з номенклатурою справ суду.

 4.8. Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше                    48 годин з дня отримання запиту.

  Клопотання про термінове опрацювання має бути обґрунтованим. 

 4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, відповідальна особа за письмовою згодою керівництва суду, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку необхідно повідомити запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

4.10. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок відповідальна особа за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту до  суду повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації, копії документів надаються запитувачу і запит вважається задоволеним після надання запитувачем підтвердження внесеної відповідної плати. 

 4.11. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.

  1. Порядок надання інформації про діяльність Житомирського апеляційного суду

 5.1. Відповідь на запит надається відповідальним за надання інформації за підписом особи, що надала відповідну резолюцію.

 5.2. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса  суду, посада особи, яка підписала відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.

 5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить як до загальнодоступної так і до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта щодо інформації з обмеженим доступом та надається відповідь щодо загальнодоступної інформації.

 Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з відповідальною особою суду за роботу з відомостями, що містять дані про державну таємницю.

 5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в суді.

 5.5. Апарат Житомирського апеляційного суду має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:

 1) він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

 2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;

 3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

 – ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності;

 – загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

 – підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

      5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.

 Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.

Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених відповідним Положенням Кабінету Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації, затвердженої наказом голови суду.

 

Додатки:

1. Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації

2. Форма електронного запиту на інформацію 

3. Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)

4. Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)